Hartstocht Tessa 2

Tessa van WOMB project draagt bij aan de Hartstocht

WOMB-onderzoeker Tessa kwam het blauwe hart van zorgverzekeraar Ditzo tegen in de trein en ging er meteen mee op de foto. Haar selfie met het langharige hart betekende tien euro extra voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Het blauwe hart van Ditzo reist momenteel onder het motto “de Hartstocht” Nederland rond om geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Voor iedere selfie die er met het grote blauwe hart wordt gemaakt en wordt gedeeld via social media, doneert de zorgverzekeraar tien euro aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

WOMB-onderzoeker Tessa van Elten kwam het blauwe hart bij toeval tegen tijdens haar treinreis. Ze heeft een selfie gemaakt met het blauwe hart en deze snel gedeeld op Facebook. Want hoe meer geld er beschikbaar komt voor onderzoek naar hart- en vaatziekten, des te beter! De sponsoractie wordt overigens ook gesteund door een belangrijke sponsor van WOMB project: de Nederlandse Hartstichting.